FANDOM

Wstęp

Fakty opisane niżej nie są kompletną historią Polskiego społeczeństwa rs. Są to te aspekty historii które miały wpływ na formowanie się kanału i aktualnego wyglądu kanału #polska.

Wiosna 2004 - Powstanie pierwszych polskich klanów RS

Dumny Rolnik i No Name tworzą wraz z kolegami klan IWPC (Incredible Warriors Polish Clan) mający na celu zrzeszyć wszystkich Polaków grających samotnie w rs (w tamtych czasach było ich można policzyć na palcach). Jednak ideały jak zwykle są niemożliwe do wdrożenia, klan IWPC dzieli się ewidentnie na silniejszą część i część słabszą. Wtedy to silniejsi postanawiają zniszczyć klan poprzez symboliczny akt wybicia słabszej części podczas wypadu na wild.

W ten właśnie sposób powstaje klan Polish Killers zrzeszający najstarszych i najlepszych graczy rs oraz klany "ofiar" PC i ZBO. Między tymi frontami tworzy się nienawiśc nie do pokonania.

Ważniejsi przedstawiciele klanów:

  • PK:
    • Osiej
    • Pionek
    • Dumny Rolnik
    • Prismatic
    • No name
    • Lucjan6
    • Mikolaj2001
    • Bin Sabbah
  • PC:
    • Skicek
    • Versi
  • ZBO:
    • Mleko
    • Cobra
    • Dukunaku

W czasie waśni zacierają się granice między zbo a pc, tworzą one swego rodzaju koalicje przeciw PK, prowadząc jednocześnie propagande nienawiści przeciw nim.

Zima 2004/05 - Nadchodzi czas zmian

Runescape zyskuje coraz większą popularność na świecie także w Polsce, głównie ze względu na umieszczenie go na stronie Miniclip.com. Niestety większość z nich to jeszcze dzieci którym trudno się utrzymać dłużej w tym świecie, zasilają tylko na jakiś czas szeregi pc/zbo i znikają.

Wtedy też poważnie angażować zaczynają sie Vaard, Przymiot, Sir Nemezis którzy wstępują do PC i dołączają do krucjaty przeciw złemu klanowi pk. Później do ekipy dochodzą także Bedek89(który dołącza do PC) i Shinjii666. Nic nie wskazuje na żadne wielkie wydarzenia, życie toczy się dalej, odbywają sie pc+zbo pk tripy kończące się zazwyczaj śmiercią.

Pewnego dnia jednak na forum PC (ówczesnym centrum społeczeństwa) pojawia się gracz o nicku deno2004. Obnosi się w sigu i avatarze ze swoim p2p (co było wtedy rzadkością). Z początku jest bardzo denerwującym osobnikiem dogryzającym każdemu na forum, z czasem jednak zaczyna się kumplować z Vaardem, Przymiot oraz resztą młodej krwi. Podczas konferencji na gg zdradza im pewnego dnia swój wielki sen...

Wiosna 2005 - Powstanie PRSFS

Deno porywając ekipę i rekrutując wielu prominentnych działaczy z forum pc razem z Bulusem Wielkim tworzy stronę PRSFS czyli pierwszą z prawdziwego zdarzenia fanowską stronę o tematyce runescape w Polsce. Wszyscy z początku ogarnięci sceptycyzmem nie wierzą w sukces tego przedsięwzięcia. Ponadto powątpiewają czy jest dobrą rzeczą zachęcanie tylu nowych ludzi do gry bo w oczywisty sposób powiększy to liczbę debili i obniży poziom graczy. W końcu jednak strona PC i pseudo fansite ulana88 zostaje totalnie wyparty przez ów nowy twór na który przenosi się większość ludzi z for pc i zbo. Beton który został na stronach szaleje z wściekłości, że przestali być głównymi forami dyskusyjnymi.

Tymczasem większość średnio aktywnych posterów z forum pc uzyskuje stanowiska na PRSFS jako redaktorzy/tłumacze. Swoje oczy na prsfs zwracają także członkowie PK i włączają się w jego misje.

Wiosna/Lato 2005 - Wprowadzenie Polaków na SwiftIRC

W kwietniu 2005 Przymiot i deno2004 zainspirowani dyskusjami w internecie na temat klieta do rsa zwanego SwiftSwitch, wynajdują go w internecie i zakładają kanał #prsfs. Było to przełomowe wydarzenie które wprowadziło zupełnie nową formę dynamicznej dyskusji do polskiego rsa. Na irc z czasem ściagają nie tylko nowi gracze zachęceni do rsa poprzez prsfs ale także najstarsi weterani runescape w polsce z upadłego w międzyczasie PK. Z takiego wybuchowego połączenia pierwszy raz mamy do czynienia ze zjawiskiem szalenie rozgarniętych graczy na niskich lvlach, którzy umieją efektownie wbijać skille. Dodatkowo nowa forma komunikacji jaką jest IRC pozwala ludziom rozmawiać na luzie bez lęku przed banem za np. przekleństwa. Dynamiczne ewolucje trwają przez pare miesięcy.

Symultanicznie powstaje z inicjatywy Osieja organizacja zrzeszająca wszystkich polaków, ze wszystkich klanów. Jest to kolejna próba skomasowania Polaków ponad podziałami.

Jesień/Zima 2005 - Upadek PRSFS

Poprzez spory personalne a także wiele awantur pod koniec wakacji sytuacja zaczyna wyglądać niewesoło, PRSFS trzęsie sie w posadach. Niektórzy uciekają już by załapać sie na nowy projekt ulana88 - Runepl.

Wszystko zmierzało ku destrukcji jednak tego co stało się 17 października nikt się nie spodziewał. W przypływie desperacji i upadku psychicznego deno2004 usuwa za jednym zamachem forum, stronę oraz kanał #prsfs. Tym samym oddaje walkowerem walke z RunePl i załamany odchodzi.

Lecz to nie koniec, jedyny człowiek oprócz dena2004 znający w tamtych czasach komende na zarejestrowanie kanału Xtreme20 wchodzi na pierwszy lepszy kanał (za przykładem innych serwerów irc pada na #polska) i rejestruję ten kanał przenosząc wszystkie stare access levels na niego. Jest to początek nowej ery w życiu kanału.

Rok 2006 - Era kurestwa

  • PC

Pod koniec pierwszego kwartału roku 2006 do rs wchodzi gra Pest Control, z początku traktowana przez elity jako kolejny niepotrzebn bajer dla noobów. Niestety po pierwszych testach okazuje sie że xp wbijany tam jest podobny do klasycznych sposobów i co gorsza powstają grupy pc które zwiększają do niewyobrażalnych ilości xp/h. Rozpoczyna się era w której zmaxowanie combatu zajmuje 2 miesiące. Powstaje pokolenie pc produktów(jak niegdyś rs2 produkty - którymi wszyscy jesteśmy), czyli debili nie mających pojęcia o grze a posiadających wysokie cmb lvle.

Najbardziej znane polskie pc produkty:
-baku123
-warezy net

Większość poważnych klanów świata, a także kanał #polska kierowany przez byłe władze polskiego rsa włączają się w aktywną walke z owym gównem. Uczestniczą w wielu debatach z "nowymi oświeconymi graczami". Po tejże stronie ustawiają się bardzo chętnie wszelkie sieroce klany niszczone w dawnych czasach przez osieja i jego ekip (pc,zbo itp) a także nowo wykształcone pokolenie runepl.

Walka z pc trwa przez 2~ lata istnienia tejże zepsutej minigry, pewnego dnia ekipie kanału udaje się odciąć dostęp polskim noobom do pc przez załatwienie bana na 2-3 dni ze swiftirc. Członkowie "czołowych" polskich klanów szaleją z wściekłości i atakują forum swiftirca przez co ban zostaje zdjęty.

  • Gracze

Rok 2006 był także rokiem napływu większości aktywnych teraźniejszych średnio-poziomowych graczy do rsa oraz powrót tych którzy odeszli przed wakacjami 2005. Oczywiście wszystko ma swoją cene, na każdego porządnego gracza przypada 100 szmat.

W 2006 roku także po raz pierwszy miki oraz bedek89 dostają hasło do kanału, a Przymiot wraz z 1 stycznia 2006 zostaje pierwszy raz długotrwałym operatorem kanału. Zawiedziona rsem odchodzi także spora część dawnych elit polskiej sceny rs.

  • Inne

Rok 2006 był wyjątkowo znamienny jeśli chodzi o poziom trudności rsa. Wprowadzone przed wakacjami 2005 Barrows sety oraz wprowadzone na wiosne 2005 whipy tanieją, i są nabywane przez coraz słabszych graczy. Powstanie pc oraz szeregu innych ułatwień powoduje że nowi gracze są wstanie dogonić wieloletnich weteranów na przestrzeni miesięcy. Wprowadzono też Construction skill który ekstremalnie ułatwił prayer oraz Hunter Skill który uczynił ranged skillem w którym wbicie 70-99 zajmuje tydzień (red chinchompa).

Ciąg dalszy nastąpi.